Blogstrategie-middag – Profbloggers.nl

Blog Strategie-middag

Leer hoe je een succesvolle blog voor jouw bedrijf lanceert. Schrijf snel duidelijke teksten waarmee je je als expert profileert zodat je makkelijk nieuwe klanten binnen haalt.

Kom op maandag 9 december 2019 en leer alles wat je nodig hebt om ook jouw website om te zetten in een omzetgenererende blog.

  • Locatie: Den Haag
  • Tijdstip: van 13.00u tot 16.00u
  • Let op: maximaal 15 plaatsen beschikbaar

Herken je dit? 

Je bent al enige tijd als ondernemer aan de slag. Je kent je klanten en weet waar ze warm voor lopen. Toch zou je wel graag meer klanten willen, zonder nog meer tijd kwijt te zijn. 

Iedereen zegt dat je moet gaan bloggen. Maar waar moet je beginnen? En hoe bedoel je minder tijd kwijt? Dat kost toch alleen maar meer tijd! 

En zelfs als je al aan het bloggen bent, hoe zorg je dan dat je gelezen wordt? Er is al zoveel tekst op het internet te vinden... Hoe vinden je nieuwe klanten jou?

  • Je wil leren wat je moet doen om een blog in te richten voor jouw bedrijf.
  • En je wil simpelweg meer mensen bereiken zonder dat je elk sociaal netwerk van binnen en van buiten hoeft te snappen.
  • En vooral wil je graag minder afhankelijk zijn van netwerken en mond-tot-mond-reclame voor de verkoop van jouw mooie diensten.
Succesvol ondernemen met je blog

Geef je op voor mijn Blog-Strategiemiddag
op 10 oktober

Succesvol ondernemen met je blog - Sjoukje Bakker - Profbloggers

In 1 middag gaan we met elkaar aan de slag om te zorgen dat jij precies weet wat je moet weten en kunnen om:

  •  een succesvolle blog in te richten en op te starten, 
  • de juiste doelgroep te bereiken en
  • zo te leren schrijven dat je geen uren kwijt bent aan het bijhouden van je blog.

Ik help je aan een strategie, een structuur en een systeem.  

Wat werkt en waarom? 

Als eerste gaan we aan de slag met je doelstellingen: wat wil je bereiken met een blog voor je bedrijf? Wil je je als expert in de markt zetten? Of wil je vooral meer bekendheid krijgen voor je merk? Of wil je graag online gaan verkopen en door te bloggen mensen naar je site trekken?

Je zult al snel merken dat je niet de enige bent die het lastig vindt om een zakelijke blog te starten en te onderhouden!

Daarna gaan we in op de theorie. Aan de hand van vele voorbeelden uit mijn praktijk vertel ik wat je nodig hebt om een blog te lanceren. Wat moet je kunnen? En wat moet je hebben? 

Succesvol ondernemen met je blog

Aan de slag met jouw eigen blog

Na deze  uitgebreide introductie ga je concreet aan het werk met jouw eigen blog. Je ontwerpt een blogkapstok onder mijn leiding. En met de groep bedenken we tientallen basisonderwerpen waarmee je thuis direct aan de slag kunt.

Hoe schrijf je een blogtekst?

Als de basis staat, kun je aan de slag met je eigen blog. Ik geef je praktische tips om sneller en beter te schrijven, zodat je direct goede teksten op kunt stellen die jouw gewenste doelgroep aanspreken.   

Hoe vind je lezers én klanten met je blog

Tot slot neem ik je mee langs de verschillende sociale media, zodat je straks niet alleen lezers voor je blog vindt, maar ook de ideale lezer: je nieuwe klant.

Investering

De investering voor deze strategiemiddag is gesproken 297 euro  (exclusief btw). 

Wat zeggen deelnemers over eerdere  trainingen?

Stevige training afgestemd op jouw persoonlijke wensen

Ik had de wens graag een blog te starten maar de stap maken durfde ik niet alleen. Waar begin ik, hoe start ik een site, wat ga ik schrijven en waar vind ik mijn lezers? Plankenkoorts had ik en al zoekende ben ik in contact gekomen met Sjoukje en de training die zij aanbood. Vol enthousiasme ben ik gestart en daar heb ik geen spijt van. Het is een stevige training afgestemd op jouw persoonlijke wensen die je aan het werk zet en je de diepte in laat duiken over wat jij graag wilt leren. Dankzij de begeleiding van Sjoukje ben ik over mijn plankenkoorts heen, heb ik veel meer geleerd over bloggen dan ik mij vooraf had kunnen bedenken en heb ik een duidelijk doel gekregen over wat ik met mijn blog wil bereiken. Een training, met ook nog een werkboek vol extra info, die ik van harte aanbeveel voor wie wil leren bloggen op professioneel niveau.

Lana De Jong
user-image

Inspirerende dag

Bedankt Sjoukje, voor deze inspirerende dag! In de blogreview staan veel concrete actiepunten waar ik mee aan de slag ga. Met jouw tips en aanbevelingen loop ik de juiste kant op 🙂

Fleur Miller | pinexpert.nl
user-image

De investering waard? Absoluut!

Het was een leerzame, enerverende, maar ook gezellige dag in een fijne setting. Ik heb onwijs veel geleerd over verkopen voor bloggers in het algemeen én over mijn specifieke situatie. Ik ben naar huis gegaan met een bak aan energie en een blograpport vol opbouwende kritiek en aanbevelingen waar ik meteen mee aan de slag ben gegaan. Is het de investering waard geweest? Absoluut!

Mary-Lou
user-image

Mensen motiveren om hun dromen na te jagen

Ik volgde onlangs een Masterclass bij Sjoukje. Ik blog al wel wat langer als hobby, maar met mijn eigen zaak in het vooruitzicht, wilde ik me toch nog professionaliseren.

Sjoukje gaf me een gedetailleerd stappenplan mee waar ik ook direct mee aan de slag kon. Ze komt to the point en weet erg goed hoe ze mensen moet motiveren hun dromen na te jagen. Sjoukje weet waar ze mee bezig is en heeft heel wat kennis over marketing en over blogstrategieën die werken voor een bedrijf! Zeker een aanrader dus.

Ilse Verhoeven
user-image

Wie ben ik?

Sjoukje Bakker

Mijn naam is Sjoukje Bakker, en ik ben de kracht achter Profbloggers. 

Ervaren marketeer en consultant

Ik ben jaren werkzaam geweest als marketeer bij grote financiële instellingen. De laatste jaren heb ik gewerkt als consultant. Ik hielp zowel grote als kleine bedrijven met het analyseren en oplossen van bottlenecks. 

Zeer succesvolle blogs opgezet

Daarnaast was ik blogger. Op mijn personal finance blog kwamen maandelijks gemiddeld 50.000 lezers langs. Zowel op mijn blogs als in mijn Facebook-groepen heb ik al honderden (zelf ontwikkelde) cursussen en challenges verkocht. Ook heb ik allerhande affiliate producten aangeboden en succesvol aan mijn lezers verkocht.

Meer omzet, meer bezoekers én meer zelfvertrouwen

Als ondenremerscoach en blogmentor heb ik inmiddels tientallen ondernemers geholpen met het aanpassen van hun strategie. Op basis van mijn adviezen hebben zij hun businessmodel aangepast en concrete successen geboekt. Hun aantallen websitebezoekers en klanten, omzet en zelfvertrouwen zijn hierna zichtbaar gegroeid.

Mijn specialiteit? De kruisting tussen winstgevend ondernemen en bloggen

Mijn specialiteit is een kruising van zakelijk en winstgevend ondernemen, en inhoudelijk sterk bloggen, wat leidt tot langdurig succes. Ik focus op de vermarktbaarheid van een blog en bied daar de tools voor. Ik kijk met jou mee naar wat je kunt verbeteren om langdurig geld met je onderneming te verdienen.

Jarenlange ervaring als marketeer

Voor ik ging bloggen heb ik 15 jaar gewerkt als marketingmanager en projectleider bij grote financiële instellingen. Wat ik in het bedrijfsleven geleerd heb, pas ik succesvol toe op de (startende) ondernemingen van mijn klanten. 

Wat krijg je?

Bij de blogstrategie-middag ontvang je:

  • Duidelijk en concreet cursusmateriaal. Je krijgt een handout met waardevolle informatie, met veel ruimte voor aantekeningen.  
  • Een ter plekke door jou te vullen werkboek met plan van aanpak waarmee je direct aan de slag kunt.
  • Allerhande extra informatie over bloggen, promoten van blogs en het verkrijgen van omzet uit je blog.
  • Een uitnodiging voor een speciale Facebook-groep met tips en tricks, waar je ook na afloop van de strategiemiddag al je blogvragen kunt stellen.
  • Gelegenheid om te netwerken met andere ondernemers die dezelfde reis volgen als jij.

Om te garanderen dat jij voldoende persoonlijke aandacht krijgt, kunnen er maximaal 15 mensen deelnemen

Voor wie is het?

De blog-strategiemiddag is bedoeld voor ondernemers die:

  • al een lopende onderneming hebben
  • minder tijd kwijt willen zijn aan acquisitie en daarom een online strategie willen 
  • willen onderzoeken of bloggen een succesvolle strategie voor hen is
  • willen leren schrijven en /of sneller willen leren schrijven. 

Voor wie is het NIET?

Deze strategiemiddag is niet voor iedereen geschikt. Voor wie is het niet?

  • Ondernemers die niet bereid zijn om hun strategie aan te passen.
  • Ondernemers die niet geloven in de kracht van online contentontwikkeling.
  • Startende ondernemers die nog geen idee hebben wat voor bedrijf ze willen starten. 

Waar en wanneer is de blogstrategie-middag?

De strategiemiddag  wordt gehouden op:

  •  9 december 2019
  • van 13.00u tot 16.00u
  • op een mooie locatie in Den Haag. De locatie is goed bereikbaar met zowel openbaar vervoer als de auto.


De details van de locatie en verdere gegevens ontvang je tijdig na aanmelding. 

Veelgestelde vragen

  • Ik ben nog niet begonnen met mijn bedrijf. Is deze masterclass geschikt voor mij? Nee. Deze middag is specifiek voor ondernemers die al even bezig zijn. Voor startende ondernemers heb ik andere trainingen. Kijk bijvoorbeeld eens hier
  • Is het ook mogelijk om de masterclass online te volgen? Nee, dat is niet mogelijk. Juist doordat iedereen live aanwezig is, kunnen we goed met elkaar brainstormen en is het veel makkelijker om vragen te stellen.  Overigens is er ook tijdens deze groepssessie ruim voldoende tijd voor het stellen van vragen. Er zijn bewust maar weinig deelnemers, zodat iedereen ruim aan bod komt. Bovendien versterken de deelnemers elkaar vaak.
  • Is het mogelijk een andere keer ook bij mij in de buurt?   Nee. Ik kies bewust voor deze locatie, die goed bereikbaar is. We beginnen pas om 13 uur, zodat iedereen voldoende tijd heeft om te komen. 
  • Is het mogelijk om in termijnen te betalen? Ja, neem even contact met me op voor details.
  • Wat bedoel je met een advies op maat? Ik maak vooraf een analyse van jouw bedrijf en schrijf daar een advies over. Dit ontvang je voorafgaand aan de masterclass. In de testimonials lees je meer over de ervaringen met deze analyses.
  • Wanneer is de volgende masterclass? Ik kan niet op 9 december. Die is in januari. Precieze gegevens volgen nog.