Blog - Pagina 2 van 8 - Profbloggers.nl
Mailfunnel

Wat is een mailfunnel? (en waarom jij er zeker een nodig hebt!)

Als je je gaat verdiepen in online verkopen, kom je overal het woord funnel tegen: sales funnel, marketing funnel, mail funnel. Het klinkt eng en spannend: als een fuik waarin je mensen niet meer laat ontsnappen.Dat is het niet. Een funnel is een trechter en een zeef tegelijk. Het is een opeenvolging van acties die […]

Lees verder
Blogritme

Hoe kom je terug in je blogritme – als je het hebt laten versloffen

Heb jij ook tijdens de crisis je blogritme wat laten versloffen? Of… misschien al eerder? Regelmatig bloggen is slim, zeker als je nog niet zoveel berichten online hebt staan. Maar omdat de wereld even stil leek te staan, zijn er ook veel blogs gestokt. Dat kan gebeuren. Maar nu gaan we weer verder. Tip 1: Brainstorm […]

Lees verder
beste social media voor mijn bedrijf

Wat zijn de beste social media voor jouw bedrijf? Trap niet in deze 2 valkuilen

Als mijn klanten ergens vaak over klagen, is het wel over hoeveel tijd ze kwijt zijn aan social media. En… ook hoe weinig dat vaak oplevert. Dat heeft vaak twee oorzaken:Ze zitten op het verkeerde mediumZe verspreiden hun tijd tussen alle sociale mediaEn allebei deze strategieën hebben geen zin. Hoe bedoel je: het verkeerde medium?Elk social […]

Lees verder
Hoe kun je een zakelijke Facebook-pagina omzetten in een groep - groep vrienden met telefoons

Hoe kun je een zakelijke Facebook-pagina omzetten in een groep?

“Hoe kun je een zakelijke Facebook-pagina omzetten in een groep?” De vraag kwam nadat ik een heel betoog had gehouden over waarom ik zo blij ben met mijn Facebook-groep. Mijn toehoorders waren overtuigd, een gezellige en betrokken Facebook-groep is veel beter dan een saaie openbare Facebook-pagina. Maar dan willen we daar natuurlijk ook wel direct […]

Lees verder
Hoe vind ik nieuwe klanten - Sjoukje Bakker - Profbloggers

Hoe vind ik nieuwe klanten? Mijn 7 stappen naar verkoopsucces

Toen ik op een dag fulltime met Profbloggers aan de gang ging, was dit de vraag die me het meest benauwde: “hoe vind ik nieuwe klanten?” Ik wist ook toen in theorie al hoe het moest, door bloggen klanten vinden. Maar toch vond ik het spannend. Het is een handige en foolproof methode die ik […]

Lees verder
Hoe organiseer je een challenge

Hoe organiseer je een challenge? Mijn tips

Een paar jaar geleden bedacht ik iets nieuws: ik wilde de lezers van mijn bespaarblog helpen met het opruimen van hun financiële rommel. En al snuffelend op Amerikaanse blogs kwam ik tot een briljant idee! Een challenge! “In 15 dagen je financiën op orde” rolde uit mijn pen. Ik plaatste er een blog over, riep […]

Lees verder
verschil tussen een Facebook-pagina en een Facebook-groep? - scherm met facebook en telefoon - wanneer is het slim om te adverteren op Facebook

Wanneer is het slim om te adverteren op Facebook

Als ik vertel dat 99,9% van de bezoekers op mijn website organisch zijn, krijg ik vaak verbaasde reacties. #HOEDAN? (Lees daarover bijvoorbeeld deze blog). Toch ben ik helemaal niet tegen adverteren. Sterker nog, voor veel bedrijven denk ik dat het slim is om advertenties op sociale media in te zetten om meer bezoekers naar hun […]

Lees verder
Waarom leest niemand mijn blog - pins met elkaar verbonden

Waarom leest niemand mijn blog? Check deze 7 stappen

“Waarom leest niemand mijn blog? Ik stop er zoveel tijd in! Maar niemand lijkt ze te vinden! Wat doe ik verkeerd?”  Els wil graag meer mensen helpen met haar coachingspraktijk. En daarom schrijft ze prachtige blogs. Ik ben ervan overtuigd dat ze er veel mensen mee aanspreekt. Maar dan moeten die natuurlijk wel weten dat […]

Lees verder
Inspiratie bloggen

Hoe start je een blog als ondernemer?

“Ik wil heel graag bloggen, maar ik weet gewoon niet hoe ik moet beginnen! Schrijven is nog niet eens de grootste uitdaging, ik loop al tegen de techniek op.” Toen ik pas met een nieuwe klant in gesprek ging, realiseerde ik me dat zij niet de enige was die tegen de techniek van een blog […]

Lees verder
Sjoukje Bakker - hoe schrijf je een goede call-to-action

Hoe schrijf je een sterke call-to-action voor je blog?

Wat wil jij dat je lezer doet na het lezen van jouw blog? Laat me raden… je product of dienst bestellen! Fat chance…Als ik aan mijn klanten vraag wat een blog moet opleveren, is dat bijna altijd de richting waarin het antwoord gaat. Maar… in de praktijk gebeurt dat eigenlijk nooit. Mensen kopen nauwelijks iets direct […]

Lees verder