Wie is jouw klant? Profbloggers - vrouw kijkt naar statistieken op laptop

Veel pageviews of veel bezoekers… Wat is belangrijker?

Voor wie schrijf jij je blog? Geen moeilijke vraag hè. Voor je lezer natuurlijk. Dat geldt voor iedereen. Maar… is jouw lezer ook je klant? Aan wie stuur jij je facturen? Wie betaalt er voor jouw blog? Het is belangrijk om hier onderscheid in te maken, omdat het voor je blogstrategie nogal een verschil maakt of jij […]

Lees verder
Genius Bloggers Toolkit

De beste investering in je blog ooit!

Toen ik net begon met bloggen, deed ik maar wat. Ik vond het allemaal behoorlijk ingewikkeld, omdat er zoveel is waar je aan moet denken. Zeker als je geld wil verdienen met je blog, komt er heel veel bij kijken. Op een gegeven moment stuitte ik op een stapel blogcursussen – de Genius Bloggers Toolkit van Ultimate […]

Lees verder
verschil tussen een Facebook-pagina en een Facebook-groep? - scherm met facebook en telefoon

Facebook-pagina of Facebook-groep…Waar kies jij voor?

“Dat klinkt als heel veel werk!” was het antwoord van één van mijn klanten op de vraag of ze al eens aan een Facebook-groep gedacht had. “Bovendien heb ik al een pagina die me heel veel tijd kost!” vervolgde ze wat somber. Toch overtuigde ik haar om een groep te beginnen. Ik denk namelijk dat […]

Lees verder
vrouw achter laptop zoekt iets - white hat SEO

Hoe kom je hoog in Google… Zonder problemen

Sommige mensen vinden ‘SEO’ een vies woord. Je website optimaliseren voor Google is nep en je krijgt er vast een penalty door. Niks is minder waar! Door white hat SEO technieken te gebruiken, kun je je website voor Google optimaliseren zonder dat je zo’n gevreesde penalty krijgt. Zo word je goed gevonden in de zoekmachine […]

Lees verder
Allemaal pasfoto's van verschillende mensen - foto van Shutterstock door Ollyy

Voor wie schrijf jij?

Het allereerste blogboek – en enige – dat ik las, was het boek How to blog for profit without losing your soul, van Ruth Soukup. Sindsdien heb ik het nog vaak gelezen. En elke keer kom ik weer handige tips tegen die me verder helpen.  Ruth’s boodschap is in al haar blogs en boeken globaal hetzelfde: […]

Lees verder
[:nl]goede blognaam[:]

Hoe kies je een geschikte blognaam?

Over de naam van mijn personal finance blog heb ik echt jaren nagedacht. Dat kwam ook wel een beetje omdat ik er jaren over gedaan heb om mijn blog te starten. Toen ik de naam “Meer geld, minder stress” bedacht, wist ik dat ik een winnaar had. Ik heb de naam geclaimd en vervolgens de […]

Lees verder
[:nl]Blogplatform[:]

Welk blogplatform kies je?

Op welk systeem of blogplatform kun je het beste bloggen? Deze vraag wordt me heel vaak gesteld. Zeker als je nog niet zoveel geld hebt, lijkt een gratis platform een voor de hand liggende keus. Maar is dat wel zo? De meest genoemde systemen zijn WordPress en Blogger. Ook Wix komt wel eens langs. En […]

Lees verder
[:en]Twee zakenvrouwen geven elkaar een high five als zijnde het winnende team[:]

Yoast, essentieel bij een WordPress blog

Yoast en WordPress kan je bijna in één adem noemen. Yoast is een aanvulling op WordPress waarmee je optimaal door Google wordt gevonden. Handig, als je meer lezers wil. Daarnaast is Yoast een tof Nederlands bedrijf in Eindhoven dat wereldfaam heeft. Tweederde van de WordPress websites gebruikt Yoast. Wordpress heeft bij de laatste release nog overlegd […]

Lees verder
[:nl]glimlachende vrouw schrijft een goede blog[:]

Hoe schrijf je een goede blog? 10 gouden tips

Een blog schrijven is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Tenminste… dat zou je denken als je ziet hoeveel er elke dag verschijnen. Maar een goede blog schrijven die iedereen wil lezen en blijft delen… Dat lijkt voor veel bloggers een hele uitdaging. Echt goede content opleveren waar je lezer elke keer meer van wil, en […]

Lees verder
[:nl]telefoon en laptop met instagram - hoe word je succesvol op instagram[:]

Instagram is geen Facebook

Wanneer ben je succesvol op Instagram?  En waarom zou je daar succesvol willen zijn? Het is het sociale medium waarbij mensen het minste doorklikken naar een website. Bedrijven vinden instagram-influencers daarom juist interessant. Het is een wereld op zich. En om succesvol te worden, moet je je een paar belangrijke dingen realiseren. Instagram is geen […]

Lees verder